Pedagogická koncepce
Lesní klub Skaláček
Cílem našeho klubu je, aby děti vnímaly přírodu jako primárně přirozené prostředí.
Místo kde se cítí dobře, umí se v něm bezpečně pohybovat a využívat jeho předností. Vycházíme z předpokladu, že čím lépe dítě pozná přírodu, tím více ji v dalším životě vyhledává a vybudovaný užší vztah i nadále upevňuje.
Pomocí hry, experimentování a pozorování vedeme děti k originálním způsobům řešení situací, a tím i samostatnému řešení situací to v dětech podporuje schopnost samostatnějšího myšlení, zlepšuje adaptibilitu , ochotu spolupracovat, zvyšuje sebevědomí a hlavně rozvíjí svět fantazie a představ.
Pro možnosti individuálního přístupu a reagování na potřeby a možnosti každého dítěte, pracujeme v našem klubu se skupinou maximálně 16 dětí. O tyto děti pečují dva průvodci.
Stejně jako státní školky, i náš lesní klub, má vypracovaný vzdělávací program, který vychází z Rámcového vzdělávací programu. Tento program jasně stanoví cíle, které by mělo dítě před vstupem do školy splňovat.
Stejně jako v běžné MŠ věnujeme předškolákům pozornost a zařazujeme činnosti určené k přípravě na ZŠ. Může jít o různé pracovní listy, cílené zařazování „školních hodin“, nebo času, kdy děti tráví určitý čas v interiéru u stolu. Takové aktivity mohou usnadnit přechod do nového prostředí a přivykání novému způsobu práce.
Vycházíme z:
- Intuitivní pedagogiky
https://inovativnivzdelavani.cz/inovativnivzdelavani/cz/
http://intuitivnipedagogika.cz/
- Přírodní pedagogiky Rudolfa Hetticha
https://www.hettich-umweltpaedagogik.de/
Přílohy
Název | Popis | odkaz |
---|---|---|
SVP2020-converted.pdf | 278 kB |